Palvelumuotoilun hyödyt ja työkalut yrityksille -teematyöpajat
Haluatko palvella asiakkaitasi paremmin? Kaipaako liiketoimintasi asiakasnäkökulmaa? Haluatko saada enemmän asiakkaita? Tarjota asiakaskokemusta, joka saa asiakkaat palaamaan? Palvelumuotoilu kuuluu silloin työkalupakkiisi.
Koulutus tutustuttaa sinut palvelumuotoilun hyötyihin sekä keskeisiin työkaluihin yrityksille. Kouluttajana toimii palvelumuotoilija Heidi Huovinen. Koulutus on käytännönläheinen ja inspiroiva.
Aika ja paikka
Tilauksesta ja sopimuksen mukaan.
Koulutuksen kesto on 9 tuntia + harjoitustehtävä.
Koulutuksen sisältö
1. Päivä
Kohti asiakaslähtöistä toimintakulttuuria
Parempi asiakaskokemus tuottaa todistetusti syvempiä asiakassuhteita ja enemmän myyntiä. Ensimmäisenä koulutuspäivänä tunnistamme:
- palvelumuotoilun hyötyjä yritykselle esimerkkien avulla
- ketkä ovat asiakkaitamme (asiakaspersoonat)
2. Päivä
Palvelumuotoilun menetelmät ja työkalut
Toisena koulutuspäivänä pääsemme tositoimiin palvelumuotoilun prosessiin ja työkaluihin tutustuessa. Päivän aikana:
- käymme läpi keskeisimmät palvelumuotoilun työkalut
- valitsemme oman kehitettävän kohteen (harjoitustehtävä)
Harjoitustehtävää työstetään omatoimisesti viimeistä koulutuspäivää varten.
3. Päivä
Tulokset ja keskustelua (etäpäivä, Teams)
Viimeisenä koulutuspäivänä käymme yhdessä läpi kehitettävien kohteiden/harjoitustehtävien tuloksia. Tavoitteena on:
- oivaltaa palvelumuotoilun hyöty oman liiketoiminnan kehittämisessä
-> työ jatkuu itsenäisesti koulutuksen jälkeen - keskustelun ja verkostoitumisen avulla syventää omaa osaamista
Hinta
Koulutuksen hinta on 275 €/hlö/yritys. Hinta sisältää kaksi lähikoulutuspäivää (klo 9-12), yhden etäaamupäivän (klo 9-12), koulutusmateriaalin sekä kahvin ja kahvileivän lähipäivien yhteydessä. Hintaan lisätään alv 24 %.
Ilmoittautuminen
Koulutus toteutuu, mikäli siihen ilmoittautuu vähintään 15 osallistujaa.
Kouluttajana palvelumuotoilija Heidi Huovinen
Kouluttaja Heidi Huovinen on työskennellyt palvelumuotoilijana jo kymmenen vuoden ajan. Hänellä on monipuolinen työkokemus palvelumuotoilun parissa niin julkisella sektorilla, kolmannella sektorilla kuin yrittäjänäkin. Design Huovi on perustettu vuonna 2014. Huovinen on ollut kehittämässä asiakaslähtöisiä palveluita, palveluprosesseja sekä digitaalisia palveluita. Huovisen asiakaskunta on toimialaltaan erittäin laaja. Asiakkaat ovat olleet mm. sote-, hyvinvointi-, matkailu-, ravintola- ja palvelualoilta sekä teollisuudesta.